Landscapes of Sri Lanka [= Landscapes of Sri Lanka] : early photography in Ceylon : frühe Fotografie in Ceylon
Texte imprimé
- Auteurs : Gadebusch Raffael Dedo ; Bautze Joachim ;
- Editeurs : [Berlin] SMB Museum für Asiatische Kunst, Staatliche Museen zu Berlin Gesellschaft für Indo-Asiatische Kunst Berlin e.V. ;
- Date d'édition : Cop. 2013
- ISBN : 978-3-88609-745-6, 3-88609-745-5
- Sujets : Photographie de paysage -- Catalogues d'exposition -- Sri Lanka, Photographie, Sri Lanka
- Langue(s) : Anglais, Allemand
- Description matérielle : 1 vol. (104 p.), : Ill. en noir et en coul., couv. ill, 23 cm
- Pays de publication : Allemagne
Notes
Publié à l'occasion de l'exposition du même nom présentée au Museum für Asiatische Kunst, Kunstsammlungen Süd, Südost- und Zentralasien, Staatliche Museen zu Berlin, du 9 septembre 2013 au 9 mars 2014 ; Bibliogr. p. 98-101
Résumé
Starting in the 1860s, a number of photographic studios established themselves on the island, producing artistically ambitious photographs for an illustrious clientele. Among the most famous photographers from this era were William Louis Henry Skeen, Charles Thomas Scowen, as well as the Hamburg-born photographer Alfred William Amandus Plate, whose studio in the late 19th century expanded into a large-scale commercial enterprise that tried to satisfy the public's hunger for postcard images. The images produced by these photographers played a crucial role in spreading, to the far corners of the British Empire and beyond, the myth of Ceylon as an Arcadia-like tropical island